april 10, 2015

Zlatan bedre end Satan

Isis: "ihadister spillede fodbold med afhugne hoveder"

"Jeg har set Isis-krigere spille bold med afhugget hoved som om de spillede fodbold." Denne chockerende historie kommer fra en palæstinensisk yngling, som er flygtet fra en flygtningelejr i Yarmuk ved Damaskus, som blev erobret af Islamisk Stats jihadister i lørdags. Den 16-årige Amjaad Yaaqub lykkedes at redde sig, da jihadisterne troede, at han var død efter at de havde grebet ham og pisket ham. "De kom  ind i mit hjem for at lede efter min bror, som er med i den palæstinensiske styrelse. De piskede mig indtil jeg besvimede og de troede jeg var død," fortalte drengen, som endnu har et hævet øje og en opsvulmet hage.





"Jeg har set hoveder uden krop. De har dræbt børn foran deres forældre. Vi blev terroriseret", fortæller en anden, Ibrahim Abdel Fatah, hvem det er lykkedes at flygte fra lejren sammen med sin kone og syv børn til en skole sydøst for Damaskus. I øjeblikket er der 98 flygtninge på skolen, bl.s. 40 drenge, stuvet ind i tre skoleklasser. "Vi har på TV hørt fortælle om deres grusomhed, men da vi så det med egne øjne... kan jeg sige, at deres ilde ry er velfortjent., tilføjer den 55-årige Fatah. Ifølge Anwar Abdewl Hadi, som arbejder i Damaskus, er ca. 2,500 mennesker flygtet fra Yarmuk, inden ISIS angreb lejren den 1. april. Siden da er den humanitære situation blevet forværret for de - formodentlig 18 tusinde beboere, som er fanget i fælden. Den siges at være "umenneskelig". Der mangler elektricitet, vand og varme og det er småt med levnedsmidler, mens lejren nærmest er en teaterforestilling med sammenstød mellem jihadister og militrante palæstinensere, alt imens lejren bombarderes af regimes i Damaskus. I mandags lød der rygter om massehenrettelser i Yarmuk: ISIS-krigere havde halshugget to pæstinensere og dømt andre syv.

Nyhedsbureauet  agi. viderebragt af den italienske blog: Lisistrata 7. april 15