september 16, 2014

Pøblen er her!

Åbn jeres hjerter! Her er en masse halv-anonyme visitkort, som tilsammen vel udgør den svenske stats pk-kulturelle repræsentation i udlandet.

Twitter-pöbeln nådde nya lågvattenmärken
sd-hat-1
DET FINA HATET När det på söndagskvällen stod klart att Sverigedemokraterna nått stora valframgångar blev reaktionerna starka bland en del vänsterextremister och självutnämnda “antirasister” på Twitter. Dödshot, svordomar, könsord och uppmaningar till våld haglade när Twitter-debattörerna försökte överträffa varann i SD-hat.
Avpixlat och andra Sverigevänliga webbplatser omtalas regelbundet i mainstream-media som “hatsajter”. Enligt den i Sverige rådande politiska korrektheten är saklig, faktabaserad kritik av invandrings- och asylpolitiken synonymt med “hatbudskap”. Likaså blir man kallad “näthatare” om man kritiserar muslimsk fundamentalism/islamism eller upprörs över vissa invandrargruppers skyhöga överrepresentation i brottsstatistiken. Men de verkliga hatbudskapen; budskap som i många fall går över gränsen till att vara rent kriminella (mordhot, uppmaningar till våld), kommer i vanlig ordning från extremvänstern och de självutnämnda “antirasisterna”.
En läsare har skickat Avpixlat en mängd exempel på vad som twittrades under valnatten. Huvuddelen av de osmakliga, våldshetsande hatbudskapen tycks komma från svenskar som tillhör extremvänstern eller utger sig för att vara “antirasister”. En del av budskapen tycks också, av användarnamnen och språkbruket att döma, komma från invandrarungdomar med utomvästligt ursprung. En mycket stor del av hatbudskapen är direkt riktade mot Jimmie Åkesson. Föga förvånande innehåller hatbudskapen inga som helst argument eller försök att analysera varför SD:s väljarstöd ständigt växer. Här följer några exempel på “det fina hatet”:
@eriklindgr: hade jag fått välja vilken stol jimmie skulle sitta på i studion hade jag valt den elektriska
@nyymanstinaa: Kan inte alla partier bara gå ihop och kasta Jimmie i sjön??????
@bakhtiarhamad: Jimmie din kaahpe ebnl sharmota. Jag svär på mitt liv att jag skulle slita struphalsen av dig om jag såg dig på gatan. Hey Gawad. Ya manjak!
@bakhtiarhamad: hans farsa och hans morsa, hans lilla dadelkuk och hans fittglugg. Hans äckliga släkt och familj. Må de dö en ääääääcklig död.
@LuljetaMemeti: Att Olof Palme blev skjuten och Jimmie endast fått tårta i ansiktet
@Sannaxb: förhoppningsvis är mina drömmar om politik över nu men jag kommer säkert drömma mardrömmar om SD eller nåt i stil med att jag mördar Jimmie
@KevinHrman: Kan inte Mike Tyson bara komma och slå av huvudet på Jimmie
@helinrashid: Sverige skulle vara död utan invandrare, va fucking tacksamma över alla saker ni har fått av invandrare era äckliga rasister
@helinrashid: SD 10,5, era horor ni som har röstat på dem
@helinrashid: HAHAHAHAHAH alltså skrattar åt hur ful Åkesson är helt seriöst
@halalteen: 1 2 3 Testar 1 2 3 testar. Jimmie din lilla fitta
@DinoOsman_: ASSÅ HUR KAN VAR TIONDE JÄVLA MÄNNISKA SOM RÖSTAR I SVERIGE STÄLLA SIG BAKOM SVERIGEDEMOKRATERNA?! ÄR NI SJUKA I HÖVET? SERIÖST
@BeArnautovic: JIMMIE SKA SNACKA LOL SUG KUK
@alexandraLii: mår illa av att läsa alla positiva saker folk skriver till Jimmie, på riktigt vart ni tappade som barn eller vad är problemet
@motviljan: Äckliga SDare. Ni är så äckliga. Fan vad jag hatar er. Över bron med er.
@chillape: i min gamla hemkommun fick sd 27%. Tror du jag vill gå columbine(med tidsmaskin) eller?
@ReimsThomas: Jimmie pratar extra långsamt så att alla efterblivna väljare förstår vad han säger
@AstaOfeliaTexas: SPYR på Jimmie Åkesson och alla hans puckade anhängare, kan ni inte bara dra åt helvete allihopa fyfan asså
@MYttergren: Vill oxå kasta en tårta på Jimmie Åkesson
@TanjaaE: Kan nån bara tårta Jimmie Åkesson så extremt att han inte kan återhämta sig denna gången o väljer att dra sig ur valet. Brainstormar lite ba
@AdamenkoAnna: ‘Jimmy Åkesson sitter i sminkrummet nu’ Jimmy, du kan sminka dig hur mycket som helst men de kommer aldrig dölja din fulhet
@lovisahellstrom: Jimmie din fula jävel håll käft
@Sarahbozan: Ja spyr på er som röstade på SD, det är år ’14 och vi alla har läst om förintelsen i skolan osv. TÄNK OM TÄNK RÄTT.
@Saako94: ALLA FUCKING SMYGRASISTER KAN ÄTA MIN KUK FUCKING FITTMÄNNISKOR VA E DE FÖR FEL PÅ ER VARFÖR INTE BARA RÖSTA FRAM HITLER UR GRAVEN ÄCKEL
@msafstroms: Att var tionde jävla svensk sitter i sin fula lilla lya och smyghejar på Jimmie Hitler asså jag vill SPY PÅ ER
@leffesture: Kräks så mycket på Jimmie nu
@oliviablombeerg: Vet inte ens hur jag ska formulera mig. Jag vill bokstavligt talat spy på Jimmie Åkesson.
@elindeverdier: Kräks JUST NU jimmie åkesson dra åt helvete ditt jävla monster
@hannahgullew: önska jag kunde spy i Jimmie Åkessons fula ansikte :):):)
@RealMajaLundin: Vill spy på Jimmie och alla som röstade på SD rakt i ansiktet.
@toweottosson: kräks på er som röstar SD. kräks på att jag ens pratat med folk som röstar på SD i verkligheten. ni är inte värda mina ord.
@haraldsonm: Du som släckte ner ljuset hos SD borde få Nobelpriset
De personer som står för de grova, vulgära hat- och våldsbudskapen ovan kommer förstås aldrig att jagas av Researchgruppen och Expressens Thomas Mattsson. De kommer aldrig att hängas ut med namn och bild i kvällspressen som “näthatare”. De står nämligen för det “goda” och “fina” hatet, som omhuldas av det svenska politiska och massmediala etablissemanget. De anses, på politiskt korrekt nysvenska, “stå upp mot främlingsfientligheten och försvara alla människors lika värde”.
Skärmdumpar innehållande ovan citerade Twitter-kommentarer och fler i samma anda kan ses via följande länkar: