oktober 14, 2013

Islamisering pågår!

Nu er der igen et internt angreb (denne gang fra domprovst Gadegaard) på Folkekirken eller om man vil på kristendommen i Danmark, så jeg må nok hale nogle henglemte artikler frem om emnet.
Selv om jeg ikke er troende, men helt enkelt ser kristendommen som en god og værdig kultur, som har givet menneskeheden livsbekræftende tanker, - selvom mennesker i perioder har vildført den til grusomheder af mere eller mindre politisk art. Kommunismen, som har påvirket os langt mere end vi tror under Den kolde Krig, er vistnok på papiret uforandret modstander af enhver religion, ikke mindst kristendommen, selvom den betyder utrolig meget for en væsentlig del af menneskeheden og for det demokrati, vi har hyldet i århundreder.

Jeg ser, at jeg har flere artikler liggende på Spydpigens blog, som berører Folkekirken.   www.spydet.blogspot.com   Der kan dog være flere.
Jeg nævner dem her i rækkefølgen fra søgerubrikken, hvis nogen skulde være interesseret.

Vor marxistiske Kirke  4.1.2007
Meta Ditzels medarbejdere 10.8.2009
Røde præster  13.8.2006
Psalmedigter i vor tid (om præsten Hans Anker Jørgensen) 21.5.2011
Den kamuflerede Kirke 10.7.2012
Nyttige Idioter  (om de såkaldte "Kirekedag") 8.7.2010
Kristendommens Bløddyr og nyttige Idioter (inspireret af Ayann Hirsi Ali og vestjysk brev) 16.4.20.10
Jesukommunismen (Om Aagaard og hans aktion i Rønde) 30.6.2012
Der prædikes Solidaritet  13.6.2011
Gensyn med Rønde (om J.Aagaard)  27.6.2007
Psykoterapeut Lennart Bergstrøm (om rodløs ungdom)  11.12.2009
"Fyrtiotalisterne" (Aukenfamilien) 8.6.2009
Både Gud og Fanden  2.8.2007



Der kommer mere om samme emne!