december 08, 2010

Styg og ækel "religion"

”Først kom de efter kommunisterne, og jeg protesterede ikke, for jeg var jo ikke kommunist. 
Så kom de efter de homoseksuelle, og jeg protesterede ikke, for jeg er jo ikke homoseksuel. 
Så kom de efter socialdemokraterne, men jeg protesterede ikke, for jeg er ikke socialdemokrat. 
Så kom de efter jøderne, men jeg protesterede ikke, for jeg er ikke jøde. 
Da de kom efter mig, var der ingen til at protestere.”

Pastor Martin Niemöller (1892–1984)

8. december - 2010 - Kl. 13:03

Asia Bibi råber til jer
“Mine trosfæller, hvorfor har i forladt mig?”


Det ser dystert ud i verden.

Hvis retten omstøder dødsdommen, vil den pakistanske imam Maulana Yousaf Qureishi fra Peshawars største moske, betale en morder for at slå den 45-årige kristne kvinde Asia Bibi ihjel. Hendes forbrydelse består i, at hun angiveligt kom i et skænderi med en gruppe muslimske kvinder, der kritiserede hendes kristne tro. Asia forsvarede sig blandt andet med, at Jesus døde på korset for at sone menneskenes synder og spurgte desuden kvinderne, hvad profeten Muhammed havde ydet for dem.

Kilde:  Eticha.dk