december 17, 2009

Morten Messerschmidt vil ikke lege sherif.

Dansk Folkepartis medlem af EU-Parlamentet og næstformand i EFD-gruppen, Morten Messerschmidt, er blevet valgt som gruppens medlem af udvalget for forbindelser til de nationale parlamenter. Etableringen af udvalget er en konsekvens af Lissabon-traktatens ikrafttrædelse og har til hensigt at øge samarbejdet mellem EU-Parlamentet og de nationale parlamenter i Europa.

- Jeg har store forventninger om at kunne sætte mit fingeraftryk på udvalgets arbejde, og kan således allerede nu sige, at jeg ikke deler alle Parlamentets intentioner med udvalget. Eksempelvis bryder jeg mig overordnet set ikke om tanken om, at udvalget skal arbejde som en slags sherif i forhold til de nationale parlamenter.
Vi har ikke brug for endnu et udvalg til at overvåge, om medlemslandene gennemfører EUs direktiver til punkt og prikke, siger Morten Messerschmidt.

- I stedet vil jeg arbejde for, at udvalget og Parlamentet i langt højere grad lytter til de nationale parlamenter i medlemslandene, da det vil være udtryk for en egentlig demokratisk tankegang. Tanken om en forbindelse mellem EU-Parlamentet og medlemslandenes parlamenter er god, men det skal sikres, at arbejdsgangen bliver skruet sammen på den rigtige måde, siger Morten Messerschmidt.

Kilde: Pressemeddelelse fra DF, Strasbourg, torsdag den 17. december 2009



Så kom det atter engang frem, at EU ikke er demokratisk indstillet! Hvor længe finder vasalstaterne sig i diktatoriske afgørelser?