november 18, 2007

Har mafiaen fingrene i EU´s pengekasse?

Nedenstående er fra Beppe Grillos blog i Italien:

Jeg (Beppe Grillo) er af Giulietto Chiesa blevet inviteret til det Europæiske Parlament sammen med dommer Luigi De Magistris fra den offentlige anklagemyndighed i Syditalien og journalisten Marco Travaglio. Vi har diskuteret, hvor de europæiske bidrag til Italien, bliver af, hvordan de bruges. Jeg har bedt om klarhed over deres destination eller stop for tilskud til Italien.
Bidragene er en modpost: vi giver penge til Europa gennem vore skatter, og Europa giver os en del af det tilbage. I dag lægger jeg mit indledende indlæg ud her på bloggen. De følgende dage kommer indlæggene fra De Magistris og Travaglio og tilstedeværende europæiske deputerede her i salen.

Nedenstående er Beppe Grillos indledende indlæg i Det Europæiske Parlament, optaget på video og lagt ud på Beppe Grillos blog:
http://tinyurl.com/3chmfw

Her oversat til dansk af Gertrud:

Jeg ved ikke, hvorfor jeg er her…det er sidste håb. Jeg kommunikerer lidt med folk i forsøg på at fornøje min næste, men det er ikke tilfældet i dag efter jeres ansigter at dømme.
Problemet er, at i mit land er kommunikationen hørt op. Jeg vil komme med en indtrængende bøn; en stor del af kriminaliteten og ulovlighederne kommer herfra, fra de europæiske fonde. Jeg kommer med en bøn fra hjertet:
Giv ikke en lire mer til Italien! For jeres egen skyld lad være! Det er som at give penge til Bokassa*.

Man har afsløret 1221 bedragerier, 5 gange mere end det europæiske gennemsnit. Det lykkes os kun at udnytte 43-44% af disse penge. Men hvis penge er det? En lille del af disse penge er også mine. Hvilken rundtur tager de? Vi giver ca. 10-12 milliarder Euro til den europæiske Union, som giver os 5-10 tilbage. Det er en slags renvask af beskidte penge. I stedet for at give og modtage disse penge, bønfalder jeg jer, giv os ikke flere, og vi giver jer ikke flere. Vi bruger dem selv, idet vi forsøger at gøre det på en pænere måde.

Borgerne ved ikke noget om disse ting. Hvis man taler med en borger i EU, ved han ingenting. Han ved ikke, hvad det er, hvordan det fungerer...
Man har forsøgt at lave en EU-grundlov, som jeg har læst og som halvvejs gav mig et nervesammenbrud. Ingen véd noget, kun at sæderne i busserne er 30 centimeter, og at hundene har hundetegn. I laver love med 26 undtagelser. I Holland kan du ryge en chillum, men i Italien får du 4 år bag tremmer. Hvad er der blevet af Europa?

Vi vil have lidt klarhed over pengene. Det ville være dejligt, om pengene - istedet for at gå til Regionerne, som efterhånden er en sammenslutning af kriminelle i vort land - kunne passere igennem internettet under overvågning. Der findes jo internet, selvom man i Italien knapt ved, hvad det er. Dernede har vi politikere i 70´erne, mens der her er drenge, som kan bruge internettet. Internettet er en slags kontrol. Man kan ikke lave røveri på internettet. Læg alle tallene ud på internettet og den rute, pengene skal gå, så at enhver borger kan kontrollere det.
Gør det på den måde, eller hold op med at sende os penge.

På spørgsmålet om, hvormange rumænere der er komme ind i Italien, svarede statsminister Prodi i Financial Times: ”Nobody knows”. Ingen ved det. Der var en sum på 200 milioner EURO til at tage imod dem, og vi har ikke brugt den. Der er ikke tale om henstand. Og hvad skal vi nu bruge pengene til? Modtage fremmede som ikke er her længere eller finansiere firmaer for at få dem til at blive i Italien?

I Rumænien er der 22.000 italienske firmaer, som har modtaget penge, skønt disse penge gives for at blive i Italien. Jeg ønsker ikke, at I sender mere! Nu vil en expert forklare jer, hvor jeres penge ender. Jeg gentager: I finansierer Bokassa.”

Beppe Grillo

*) Bokassa, greb magten ved et militærkup i Den Centralafrikanske Republik 1966 og blev landets berygtede præsident, senere kejser, styrtet 1979. Død 1996.